Assalamualaikum……
Hari ini tbe2 jek aku nk menulis tentang kejadian yang menimpa diri aku….
31 mac 2010 hari rabu genap umur aku mencapai 22 tahun. Namun pada hari 2 ada sesuatu yanga gak kurang baik.(klau org cina ni mau dikate nyer tahun bawak sue..huhuh) tp kte org islam kene la terima dengan ahti terbuka….
Nk jadikan cerita, patutnyer hari tu amek gmbr yang telah ditempah…so ble dapt collection duet byaran ad yg tershort….mmg gabra giler...hati xtenang n rase bersalah sgt2…mujur ad kakak2 yg membantu…
Ble wat double check…kesilapn mase wat byaran deposit…ak pon xtau cmane leh mis kt ctu…lau hlang kt balance aku la yg kne ganti sumer(mane nk cekau diut woi!!!)
At last aku wat keputusan, mintak ikhsan dari semua mintak donation…alhmdulillah sume selamt….mlah ad yang sukerela nk bg bntuan lagi….(thanks kt k.hasiah n ain hasan)
Namun begitu, ap yang wat aku terasa ble ad tg argue..mcm2 alasan diorg bagi…
Aku pon piker balik..cbe amek secar positif ap yg jadi…mgkin Allah nk tgok camne hamba2nya menjalani dugaan dariNya….
Aku juga dpt lihat sape yang ad nilai kekawan mase susah mase senang…..
Mgkin lau ade yg bace akn ckp ni cte bese….tp pada ku ad hikmah…. Allah tidak akan sekali memberi sesuatu yang sia2….kite perlu berfikir…gne aqla yang waras..tanya iman yang jelas dan hati yang tetap…..
Ap2 pon…btol la kte orang..kwan ketawa senang di cari…kawan menangis susah nk dapt…..sebelum 2 ak nk ucpkan tq bebnyak yg sudu bg donation tnpa banyak bicara……Allah jek balas jasa korg sume…
Wasalam…..

0 ulasan:

Post a Comment